mandag den 24. juni 2013

Sømandssweater - str. 1½ år - del 3 - bullen - turkis Bonita

Her ses det nederste af bullen.
 
 
Så er der trævlet op og strikket nye boblerækker (havde en række for meget i mellem før).
Jeg havde sat nyt garn til pga en sjælden sammensplejsning i garnet. Det viste sig at passe med det stykke, der skulle trævles op, så jeg tog noget 'frisk' garn i stedet for det optrævlede uden at få flere ender. Da rundpinden var ude kunne jeg nemt måle bredden på kanten, den er 29,7 cm.
Sikkerhedsnålene sidder i kanten for neden.
Den 'vandrette' fjernes. Den brugte jeg kun til at tælle omgange med før første bobledannepind.

Jeg er nået til første garnnøgleskift her, da der gik noget (optrævlet) garn fra. Jeg fandt ud af, at en omgang masker (150) bruger ca. 215 cm garn, så det havde jeg mindst til rest inden sidste omgang blev strikket, så jeg kunne ende ude i siden (hvor jeg gerne vil hæfte enderne).
 
Så er jeg nået op til ærmegabet.

 
Det tager en lille halv time, at strikke en enkelt boblerække.
En omgang glat/ret tager 3 minutter.
 
Copyright GrubeDesign - må gerne bruges privat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar