onsdag den 22. februar 2012

Denimblå cardigan str. 6 mdr.


Færdig trøje med knapper.
Klik evt. på billedet og se den søde falske snoning.
Der er ingen sømme på nær to små sømme under armene.

 
Genganger fra oktober 2011, nu i størrelse 6 mdr. og med ændringer.
Flot Geilsk 3-trådet lamme- og bomuld, 'denimblå' c2


Her er strikket ca. 16 cm


Den første model (opskriften stammer fra Hendes Verden nr. 29/2011) blev strikket i fem dele. Denne prøver jeg at strikke i tre dele. Desuden vil jeg strikke ærmerne på 'magic loop' samtidig og strikke dem sammen med kroppen, så der ikke bliver sømme. Håber ikke det bliver for bøvlet under armene i starten af raglanindtagningerne.



Hendes Verden angiver metoden, at strikke forstykket uden knaphuller først for dernæst at kunne se hvor knaphullerne skal sidde i det kommende stykke inden det strikkes.
Her er jeg gået fortrøstningsfuld i gang, da jeg har lavet modellen før, MEN samtidig vil jeg ændre på længden af trøjen, som jeg allerede har gjort smallere! Så der skal både regnes på raglan og knaphuller.
Det er en nem lille falsk snoning over 3 m og 4 pinde.
Forkanterne er strikket med fra starten.
Knaphullerne har jeg forbedret ved at strikkeopslå 2 m i stedet for at løkkeopslå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar