onsdag den 22. februar 2012

Legetæppe

Stofrest med Peter Plys købt i Stof 2000



100 x 140 cm

gav inspiration til at sy et legetæppe. Så jeg købte gult lagenstof, pladevat og gult skråbånd.
Skråbåndet blev foldet med strygejern og så lidt smalt ud til at skulle gabe over tre lag stof, så det hele lå og ventede i 'honningkrukken'.
Men så skulle Anton komme på besøg på sin halvårsdag, og så måtte jeg jo lave det færdig, så datteren ikke var nødt til at tage sit eget tæppe med (igen).

Peter Plys var klippet, så jeg skulle klippe pladevat og lagenstof. Disse tre dele syede jeg sammen i kanten på maskine. Dernæst syede jeg skråbåndet på på maskine, men kun i den ene side. Den anden side sømmede jeg i hånden efter at have fået al sømrummet stoppet ind. Superlækkert blev det, lidt vattæppeagtigt, og det kom i brug, selvom jeg manglede at sømme lidt. Helt færdig blev det snart. Jeg lægger et tykt tæppe under.

Jeg har vasket og strøget de to slags stof tidligere.
Afrundede hjørner lavet med målebånd som passer og en blyant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar