onsdag den 7. marts 2012

Vejskilt - skilt på vej

Skørt og sjovt
Jeg mødte en flok strikkeglade piger sidst jeg var til strikkeworkshop, arrangeret af Sommerfuglen.

Det afstedkom, at jeg skal strikke et 50 cm stort rundt vejskilt,
der viser adgang forbudt med bil og motorcykel.

Jeg har fået dejligt hjertegarn Lima tilsendt og en prototypeopskrift, så et sjovt strikketøj venter.
Der er tillige frie hænder til at designe, og det kan jeg jo godt lide :-)
Jeg strikker på Knit Pro rundpind nr. 6, så det går raskt af sted.


Første forsøg gav en lille tophue, men ved beregning ud fra den nu kendte strikkefasthed fra min hånd og lidt geometrisk kendskab, fandt jeg ud af, at der skulle være 8 felter, hvor der blev udtaget som foreslået og så lidt ved siden af (fordelt præcist i et andet system).
Her er det første nøgle strikket op, og jeg kunne så derfor regne ud, hvor meget garn, jeg mere behøvede til den yderste ring på 7 cm, som jeg manglede - 1 nøgle.

Klik evt. på billedet

Så kunne jeg lige så godt se på, hvordan de andre farver, jeg havde fået tilsendt, ville slå til,
og det var rigtig sjovt at regne på.
Jeg kontaktede min garnleverandør i projektet og tilbød samtidig at lave en bagside mere. Hurtigt endte det med tilsagn fra min side om ikke bare at lave bagsiden, men et sjovt helt skilt mere.
Strikkeriet skal bruges til en event i Roskilde i næste måned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar