torsdag den 30. juni 2011

Løbesko - dominostrik

Så er dagen ved at være omme. I formiddags løb jeg dag 2 i mit løbeprogram. Jeg kombinerede det med viden fra nettet i går, at det var effektfuldt at løbe 10-20-30 sekunder hhv. sprint, moderat og langsom, så det flettede jeg ind i mit nybegynderprogram. I 2009 løb jeg tre 5 km løb, og jeg har meldt mig til et igen til september, så her er mine nyligt ibrugtagne løbesko. En lækker frugtsmoothie til lidt efter løbet.
Bagefter var jeg helt flad og desuden øm fra i forgårs, hvor jeg lagde ud. Nå, det kender jeg, det går over igen (sagde manden, da han brækkede benet).

Dagen bestod også i at lære at strikke 'domino'. Vivian Høxbro har skrevet en udmærket og detaljeret bog om dette, at strikke kvadrat for kvadrat og få dem sat sammen samtidig.
Pædagogisk skulle man lave op til 9 små øvekvadrater først, dem fik jeg så lavet tre af.

Opslagningen, som er strikket bliver til to af siderne. Ved behørig indtagning formes kvadratet. Så suppleres øvelsen med garnskift og hæftestrikning (à la 2-farvestrik, smart) og kantmasker. Sidstnævnte bliver senere aktuelle, når der skal samles masker op til nabokvadrat. Til sidst bliver det hele til 'stof' til f.eks. tøj eller stempelkandehætte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar