søndag den 3. juli 2011

Moebius Cowl - Møbius halsedisse

Så er min tredie lune halsedisse kommet af pinden(e).
Garnet var ca. 50 g lys rosa Merino Extra Fine fra Drops. (Superwash). Tilbud til 10 kr. i Panduro Hobby.
Pinden var en Knit Pro rundpind 120 cm - 6 mm.
Det kan strikkes på en dag. Dog måtte jeg gense Cat Bordhi's hyggelige og informative video på YouTube.
YouTube - CAT BORDHI - Intro to Moebius Knitting‏
da jeg manglede en maske. Næste gang var der ingen problemer.
Det er et lækkert garn at strikke i, snoet og med 6 tråde. Det viste sig, at løbelængden ikke var mere end 105 m pr. 50 g, så jeg måtte lave halsedissen mindre i højden og springe nogle sene udtagninger over. Jeg tog den almindelige aflukning op igen og syede aflukningen (med en laang tråd) - 200 masker. Det blev flot og elastisk.
Noget af ovenstående er lidt indforstået, så her kommer et link til Cat Bordhi's hjemmeside, hvor hendes gratis opskrift ligger.
http://www.catbordhi.com/documents/CashmereCowl.pdf


Det er ikke så ringe end da



 På den ene side - og


på den anden side
 

Så en gåtur hen i postkassen med halsedissen,
som blev sendt til min kusine på Fyn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar