tirsdag den 5. juli 2011

Møbius halsedisse nr. 1 - Cat Bordhi design

Jeg havde fundet noget dejligt restgarn i en genbrugsbutik og strikkede følgende halsedisse for en 5'er.
Det var, mens jeg ventede på cashmeregarnet fra USA - et garn som kostede en del mere.
Vi var i families sommerhus, hvor der skal bygges shelter. Jeg havde garn med i bilen og fik strikket en del.
 Der bruges en rundpind på 120 cm, og der er både masker som ses, og dem i bunden, som ikke ses her. Der strikkes i en dobbelt ring - og der kommer den specielle møbius snoning.
 Min datter hjalp via net og mobil at give mig den videre opskrift efter første mønster. Samtidig skal der tages masker ud med ekstra 'slå om' kaldet yarn over (yo).
 På papiret her står bl.a. k2tog, hvilket betyder '2 ret sammen'. k(nit) betyder retmaske, tog = together.
p1f&b, hvor p(url) er vrangmaske, betyder strik to vrang i den samme maske for/front & bag/back. Når masken strikkes 'bag', stikkes pinden ind fra venstre mod højre. Jeg fandt vist en video på YouTube.
Den sidste udtagningsmetode bruges ved afslutningen. Maskeantal til start 160, udtagning til 200 efter første mønster og til sidst udtagning til 250 før aflukning.
I indlægget med bachelorfejring kan halsedissen ses i brug. Her på billedet ligger den foldet i opslagningen, altså dobbelt, og sådan bruger jeg den også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar