onsdag den 24. juli 2013

Vest - ja, vist - str. 6-12 mdr.

Så genstrikker jeg bedstefarvesten, som jeg også strikkede i februar. Det er en Lene Holme Samsøe-udgave, hvor opskriften (Viggos vest) har været i Familiejournalen, og som er i hendes 'pinde 3 bog'.

Jeg havde dengang købt 2+1 nøgle, så kunne der nok blive til en vest mere. Jeg brugte 63 g sidst.

 
Her har jeg slået de 5 nye stolpemasker op med strikkeopslagning*, som giver en udmærket nedre kant. Sidst brugte jeg e-opslagning, men den er ikke fast.



* Jeg strikkeopslår ved at strikke i slutmasken og sætte den nye maske drejet på venstre pind, (hvor de hidtige masker skal blive siddende). Gentag.
Jeg 'drejer' ved, at stikke i den nye maske med venstre pind, så den ligger ved siden af den højre og med højre og venstre strikkespids pegende den samme vej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar