tirsdag den 3. september 2013

Bedstefar-babyveste

Færdige veste på vej

 
Klik evt. på billedet

Alle veste er strikket i Sandnes Miniduett på p. 3. Design Lene Holme Samsøe (Viggos vest).

Til venstre har jeg lavet størrelsen 0-6 mdr., men mangler p.t. lidt garn i halsen (forsøgte at klare mig med ét nøgle garn).

I midten er drengeversionen i str. 6-12 mdr. Den grønne var første genstrik af Tristans vest (jeg havde købt 3 nøgler dengang og knapper, så der kunne blive til en vest mere). http://liliansstrikkeblog.blogspot.dk/2013_02_01_archive.html Den lilla får kokosknapper.

Til højre ses veste i str. 6-12 mdr. i pigeversionen, hvor knapsiden har skiftet plads i forhold til drengeversionen. De store flotte pink perlemorsknapper afstedkom et knaphul over 2 m (de øvrige er lavet over 1 m). Jeg fik glæde af, at have lært et fint 'hjerte'knaphul på strikdesigner Annette Danielsens workshop 'Fup og fiduser'.

Knapper til den petrol- og lyngfarvede vest har jeg købt i Stof2000 Rødovre til små penge.
De øvrige knapper er fra Broderi og Strik i Tåstrup, hvor butiksejer og designer Sanne Lousdal finder knapper med sikker hånd.

Opskriften af Lene Holme Samsøe har jeg omsat til 'kant- og stolperilleangivelser', så jeg tæller riller i stedet for at måle. Erfaringstal ud fra min egen strikkefasthed.

Det er et dejligt lille overskueligt arbejde. Jeg er ca. 7 timer om strikning af str. 6-12 mdr. Så kommer der montering ud over. Garnforbrug ca. 65 g garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar