onsdag den 11. januar 2012

Vendestriktrøje - nov. 2011

Sjovt var det at lære vendestrik efterår 2011, men strikket fængede ikke rigtigt til brug, så det blev ikke lavet færdigt. Garnet er 'Baby wool' fra Stof og Stil.
Vendestriktrøje med langt ærme

Så har jeg været på biblioteket og låne Hanne Meedoms bog: Vendestrik.


Her har jeg netop slået masker op til et langt ærme og sat sidemasker i hvile. Der bruges den primitive løkkeopslagning, som egner sig til det videre forløb, hvor der skal tages masker op til sammenstrikning af ærmet.


Her er hele ærmet vist strikket, ja det er større end det halve forstykke.



Der bliver et hul under ærmet, som jeg ikke har fundet ud af at undgå, hvilket måske også er umuligt, men hvordan lukkes det så pænt. Det er et åbent spørgsmål for mig.


Her har jeg taget masker op i de dejlige løkker fra opslagningen. Jeg manglede en maske og tog den sidste op i en knudemaske ved håndleddet. Efter sammenstrikning gav det et lille hårdt sted - ikke noget for en lille baby, så, ja, jeg har ikke fundet en løsning, da jeg ikke har prøvet det siden..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar