onsdag den 18. september 2013

Tørklædering - hæklet

Jeg har lige været syg nogle dage.
Lidt god adspredelse var at kigge på strikkevideoer på Youtube.
Hækling kom jeg også forbi.
Bl.a. denne video, der viser hækling af en tørklædering, som jeg er gået i gang med.
 
 
How To Crochet A Round Scarf Step By StepTutorial 

 
Jeg faldt for denne farve hos Panduro Hobby i Rødovre Centrum
(det er et Drops garn, gruppe A med 23 m pr. 10 cm)
og hækler med to tråde og en hæklenål 6,5.
Det er et lidt for tyndt (dobbelt) garn.
 
 
Mønsteret var nyt for mig og sjovt og let at hækle. Der bygges et par luftmasker ind i en fastmaske. Det giver højde og luft.
Jeg tænker at hækle nøglerne op, så bliver størrelsen efter det.
Jeg slog 180 luftmasker op, som på videoen, og de målte 107 cm med mit garn. Tørklædet kan komme to gange rundt om mit hovede. Ønskes det tre gange rundt om hovedet, skal der flere masker til, sikkert 40. Det kan jo afgøres i det aktuelle garn fra starten.
Garnet kostede 32 kr. pr. nøgle, så 64 kr. for denne halsvarmer og pynteting.
Frygter den kradser, men det må tiden vise.
 
Nu har jeg nærstuderet videoen, og der bruges Red heart super saver garn, farve Buff.
Worsted 4 estambre. 198 g og 333 meter.
Hæklenål 5,5
redheart.com.
coatsandclark.com (USA)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar