tirsdag den 21. maj 2013

Italiensk garn - garn med hjem fra Italien

Først i maj måned var min mand og jeg i Italien, Toscana. Der var foråret som nu, hvis jeg ser på kastanietræernes lys. Det var dejligt med lidt forår (trods regnvejrsdage), her var alting i sin spæde start, da vi tog af sted.

Vi var på flere guidede ture bl.a. til Firenze og jeg faldt over en garnforretning med lækkert babymerinould samt en stor cone 'båndspagetti' Fettuccione i vinduet.

Vi var også i byen Lucca (hvor man kan gå hele vejen rundt om byen på muren), der købte jeg nær en statue af Puccini 4 nøgler 'festgarn' med metaltråd i og to æblegrønne nøgler tyndt hæklegarn.


Hvad mon det kan blive til?
Et forsigtigt gæt:
Festgarn til 'spiral scarf'
Fettuccione til bordskåner à la én cirkel 'spiral scarf'
Babystrik dreng af babymerinoulden
Babystrik pige af babymerinoulden (fuchsia)
Hæklegarn følgetråd i en vendestrikvest fra garnstudio.dk sammen med Rustik(garn) fra Netto

 
Her ses banderolerne fra merinoulden (fra fuchsia til venstre og fra blå til højre). Der står www.rialfilati.it på den blå's. På begge står Rial s.n.c. Biella (Italy).
Biella er en by i Norditalien.
Klik evt. på billedet for detaljer.

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud det merino - det gad jeg godt have fingrene i:)

    SvarSlet
  2. Det er også lækkert. Jeg har taget foto af banderoler, så du kan se, hvad det er for et garn.

    SvarSlet