mandag den 15. april 2013

Spiral scarf

 
Jeg kunne ikke dy mig for at købe garn og afprøve teknikken til et spiral scarf,
 

som jeg har set på YouTube. Det er Staci, som med sit firma VeryPink, lærer utallige at strikke det ene og andet. Hun er vældig dejlig at lære af.

http://verypink.com/

http://www.youtube.com/watch?v=pMdLA_l0jRQ (spiral scarf)

Teknikken blev hurtigt afprøvet. Jeg stoppede efter næsten en cirkel, da jeg ikke vil få brugt sjalet i dette garn.

Tørklædet strikkes som en spiral (vindeltrappe) og lægges om nakken. Forsiderne kan snoes modsat for symmetrisk udseende.

Der strikkes små trekanter, så cirkelbuen bliver større end indercirkelbuen, som dårligt kan anes på billedet. Det foregår ved at strikke afkortede rækker og bruge 'wrap and turn' teknik. Så bliver der ingen huller på vendestederne. Der vendes flere gange for at danne kilen.

Alt er i retstrikning.

Før vending wrappes en løs maske med garnet 'med uret' og når der senere vendes tilbage til stedet fra retten vippes 'wraplænken' op på venstre pind og de to masker/lænker strikkes sammen.

Med en enkelt hel retpind imellem strikkes hele tørklædet af kiler hele vejen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar