onsdag den 7. marts 2012

Karklude

Bomuldsgarn fra Rowan, 4-ply tykt (my first Rowan), fandt jeg i en kurv uden for Garnhøkeren i Roskilde til 25 kr. for 50 g mod normalt 45 kr.
Så havde jeg garnet til at strikke en grydelap af inspireret af http://strikkeren.blogspot.com/2012/02/karklud-lilla.html, som også har været så venlig at give mig mønsteret på uelastisk rib.
Ulige antal masker.
1. pind: 1 ret, 1 vrang
2. pind: ret
Jeg har strikket på lige Aeropinde 3. Strikkefasthed skulle der ikke tænkes meget på, men efterfølgende målte jeg den på kluden (og dermed mønsteret) til 30 m x 45 p.


Her er prototype 1 færdig. 55 masker, 1. pind ret, knudekantmasker.
To rækker fastmasker rundt om (jeg glemte vist sidste side).

Her er prototype 2 med strikkeopslagning og 65 masker, 1. pind ret samt dominokantmasker (startmaske løs af, slutmaske vrang).
Næste gang tager jeg et lige antal masker til rib med dominokantmasker.



Bagsiden eller forsiden af mønsteret efter hvad man synes.
Først synes jeg, det var 'retten', men det var oplagt at lave kanten fra den ribbede side,
så måske det er 'retten' nu.


To rækker fastmasker rundt om efter aflukning. En kædemaske i hjørnet.
 Lodret 1 fm i hver dominoløkkemaske, svarende til to pinde.
Vandret en fm for hver maske.

Til disse to klude gik et helt nøgle garn à 50 g. Den 'store' vejer 28 g.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar