onsdag den 3. oktober 2012

Charlotte Kaae strikketeknik lomme tå

Følger Charlotte Kaae's sprudlende blog. Charlotte deler gerne viden, så jeg prøvede en ny opslagningsmetode fra Mellemøsten hun lagde på bloggen i går. Den kan bruges til strikning af lomme, tå i sok og sikkert andre ting.

http://knittingbykaae.blogspot.dk/2012/10/et-opslag-fra-mellemsten-opslag-uden.html

Jeg har lige afprøvet teknikken og supplerer med egne billeder for detaljer.

Garnet er snoet om rundpindespidser, som vist på Charlottes Kaae's blog http://knittingbykaae.blogspot.dk/2012/10/et-opslag-fra-mellemsten-opslag-uden.html

Det bemærkes, at der startes med at garnenden ligger bag ved pindene, og at garnet føres op over disse.
Jeg tænkte, hvordan bliver den første maske strikket, men det gav sig selv, se hvordan på ovenstående billede. Der stikkes i hullet mellem garn, pindespids og kabel og garn hentes op, så resultatet bliver som på nedenstående billede.


 Her er pinden strikket færdig (ret) hen.


Her har jeg trukket i kabelet, så de ustrikkede masker nu sidder på pindespidsen. Endesnoren kan bare slippes.
Første gang jeg prøvede, vendte jeg strikkeretning og fik en lille ekstra omslyngning, men her har jeg bare vendt 'rundt' som i magic loop, og så blev det tip top mht garnenden.


Så kan det andet hold (ustrikkede) masker strikkes.


 Her er to 'pinde' strikket = en omgang. Bemærk garnender i begge sider.


Lommen lukker sig automatisk ved rundstrikningen.


Min 'bundpind' blev lidt løs i forhold til min videre strikning, så jeg kan en anden gang bare sætte to forskellige Knit Pro spidser på, hvor den ene er tyndere end den, jeg skal strikke med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar