tirsdag den 17. april 2012

Uglebluse af Kate Davies - modificeret



Jeg købte strikkeopskriften på nettet hos Textisles.com hedder det vist. Garnet til strikkefastheden var fra Rowan, men var kun i naturfarver. Min datter, som fik blusen, kan godt lide petrol, så jeg fandt denne flotte farve i det italienske garn Grignasco. Dette garn vejer kun det halve af det nævnte Rowangarn løbelængden taget i betragtning. Det er ikke et spundet garn, men en slags tube med fyld i, hvis jeg har fået rigtig fat i det. Materialer .. lød lidt bedre, her hvor det er forår og garnet i opskriften er chunky.


Min strikkefasthed var fastere end det angivne i opskriften, så jeg måtte 'gange og dividere' mig gennem modellen, so tillige blev tilpasset min datters slanke facon. Det er således en modificeret udgave, jeg har strikket. Uglerne er blevet lidt mindre. 21 ugler blev det til. Vi har endnu ikke fundet knapper, der passer til, de skal kun være 5 mm og selvfølgelig passe til i farven. Det kan også løbe op i pris, f.eks. en knap til 4 kr. så bliver det 168 kr.


Der er indtagning er i ryggen to steder :-) De måtte godt have fortsat længere op.


fortsættes..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar