søndag den 20. oktober 2013

Sokker til barn

 
Weekend med natur og garn.
 
Efter en dejlig tur i Dyrehaven lørdag, gik vi i Netto, og der var et chocking pink nøgle Ragsokgarn.
Og det kunne jeg ikke stå for (farve 021).
Så hjem til varm Coccio med flødeskum og frem med Knit Pro 5.5 og et passende kabel.
 
 
For ca. ½ måned siden købte jeg i Kvickly en (begrænset anvendelig) bog 'seje huer til små monstre'.
Der er en opskrift i bogen på sokker, som jeg har strikket.
Min strikkefasthed blev anderledes, men de synes harmoniske i faconen.
 
Rib og fod har samme antal masker.
Hælen (efter lidt glat) blev strikket lige ned 6 pinde før båndhæl over 6 midtermasker.
De indtagne masker svarer til de 2x3 masker, der samles op i siderne.
Så passer pengene igen, og der skal ikke laves kileindtagninger, som på en voksensok.
Tåen er en hel masse 2 r sm.
Så har jeg vist ikke afsløret for meget.
 
I dag søndag har vi været på Vestvolden ved Brøndbyskoven efter regn først på dagen.
Masser af efterårsfarver også her.
Så hjem til kaffe og 2. halvdel af Tarte Tatinbanankagen, som manden havde bagt i går.
(Vi har fulgt med i noget af Den store Bagedyst på DR, som nu er færdig).
 
Udviklingsmulighed
Hælen er ikke symmetrisk i hvordan maskerne ser ud i indtagningerne. Det må kunne forbedres.
I følge opskriften skulle der til et garn '16 m' bruges pind 3.25 mm, men jeg brugte pind 5.5, som der var angivet på Ragsokgarnet (også '16 m'), mystisk. At jeg så havde '19 m' er en anden sag.
 
Ellers en fin opskrift og et hurtigt lille (weekend)arbejde.







2 kommentarer:

  1. Hej. Hvis du vil sælge bogen er jeg interesseret
    Lindatougaard @ yahoo.dk

    SvarSlet
  2. Hej Linda, det er vist lige så billigt for dig at handle hos
    http://www.sommerfuglen.dk/shop/search-1.html?keyword=seje+huer, hvor bogen koster 49 kr plus evt. forsendelse.
    Venlig hilsen Lilian

    SvarSlet